close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נשיא אמריקני עיוור

אסף גולןה אב, תשעד01/08/2014

מצב שבו ברק אובמה מתקשר ומורה על הפסקת אש באופן בוטה כל כך לישראל כשחמאס עדיין יורה על אזרחיה הוא חסר תקדים

תגיות:
השפל חסר התקדים ביחסים בין ממשלת ישראל לממשל האמריקני התגלה השבוע עוד פעם כשנשיא ארה"ב ברק אובמה, כופה על ישראל הפסקת אש בצורה בוטה ומזלזלת. מצב שבו ברק אובמה מתקשר ומורה על הפסקת אש באופן בוטה כל כך לישראל כשחמאס עדיין יורה על אזרחיה הוא חסר תקדים. הזלזול האמריקני המופגן, היהירות, השחצנות, גסות הלב הלא דיפלומטית בה נהג אובמה מלמדת יותר מכל כי האיש בעל בעיה קשה מאד ביחסי אנוש ובהבנת המציאות בכלל ובמזרח התיכון בפרט. אף ארגון טרור לא יתייחס כעת ברצינות לאיומי ישראל או לפעולותיה הצבאיות בעת שבעל בריתה החזק כל כך מזלזל בה באופן בוטה וגלוי כל כך. מבחינה זו ברק אובמה רק העצים את האש באזור ולא החליש אותה כיוון ששוב הוא התייצב לצד כוחות ההרס האסלאמיסטים החולמים על חליפות עולמית תחת חרב הנקם של אמונתם.

מעבר לקושי הזה גם מתגלה ביתר שאת כי את העולם המערבי מנהיג אדם בעל ראיית עולם מעוותת הרואה בטרור האסלאמי הרצחני את הצד החלש ובמדינות המתונות באזור מעין מוצבים קולוניאליסטים מתונים שסופם להעלם. על פי הגישה הזו איראן וארגונים כמו דאעש והטליבן הם ברי שיח אמיתיים כשבמקביל מצרים וסעודיה הן מדינות שאין צורך להתחשב בדעתן. כך קורה שנשיא אמריקני שעומד לכאורה בראש מעצמה תרבותית מערבית, פותח את הדלת בפני רוחות עוועים רעות שיטביעו את המזרח התיכון ואת העולם כולו כולל ארה"ב בנהרות של דם. אם אוסמה בן לאדן הצליח להפיל את בנייני התאומים, מדיניותו של אובמה תפיל בניינים רבים נוספים וערים שלמות בגלל פיגועי ענק שיצאו אל הפועל על ידי הגורמים בהם הוא מתחשב.

מבחינה זו נראה כי האינטרס המערבי הקיומי ביותר בעת הזו הוא פשוט להתעלם מהאיש. על מדינות האזור פשוט להמשיך לקיים ביניהן ברית של מדינות מתונות כשגם ישראל, גם מצרים גם ירדן וגם סעודיה מייצרות ברית אינטרסים אזורית חזקה שתהווה משקל נגד לתמיכה האמריקנית של עידנים קודמים. אל הברית הזו יש לשקול לצרף כל גורם מזרח תיכוני שחפץ בסדר ובקיום מדיני נורמאלי שיהווה תריס בפני שפך הדם הבלתי נסבל אליו התרגל האזור בארבע השנים האחרונות.

נכון יש פער גדול בין ישראל למדינות ערב שאוחזות בעמדות אנטישמיות ברמה כזו או אחרת אולם לעת הזו נראה כי האינטרס הקיומי המשותף גובר על הצדדים המפרידים.

ובנוגע לטיפול בארגון חמאס, נראה כי ראוי שכל העם היושב בציון יתאחד כחומה בצורה מאחרי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויחזק אותו לפעול בצורה הנכונה למרות הלחץ המרושע והלא הוגן של הגרוע בנשיאי ארה"ב בעידן המודרני.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה